Ki vagyok én?

Pataki Zoltán
2014-ben kezdtem el praxismenedzserként dolgozni, egy akkor még négy vegyes fogorvosi és egy gyermekfogászati (akkor még OEP finanszírozott, azóta már NEAK) praxist működtető cégnek. Az elmúlt években a praxisok menedzselését mind magasabb szintre emelve jutottunk el addig, hogy mára, ugyanez a cég már 14 vegyes fogorvosi praxist működtet, valamint egy három székes magánrendelőt is.
2016-ban részt vettem egy újonnan alakult fogászati cég megalapításában, amely pályázat útján elnyert egy 3 székes, 6 gyermekfogászati praxist, valamint egy fogszabályozás szakellátást. Évről évre erősödött a cég és 2019-re már egy 3 székes fogorvosi magánrendelőt is létre tudtunk hozni, amely azóta is biztos háttérrel működik.
Ezalatt az időszak alatt nagyon sok tapasztalatra sikerült szert tennem és számtalan fogorvossal, fogszakorvossal és fogászati szakasszisztenssel együtt sikerült a tapasztalatokat és sikereket bővíteni. Természetesen a praxis nem működhet jól amennyiben a fogászati szakasszisztens vagy dentálhigiénikus, valamint a fogorvos vagy fogszakorvos nem elég felkészült és nem megfelelően motivált, valamint nincs meg a kettőjük összhangja.
A praxisok, a rendelők és az irodai háttér teljes működését és dokumentációját nagyon precízen össze tudom állítani, azonban ezeknek az egységeknek a hosszú távú és folyamatosan fejlődő (szakmailag és anyagilag egyaránt) működtetéséhez nagy szükség van a humán erőforrás minőségi összetételére.
Néhány szót magamról…
Munkámat mindig szenvedélyesen és célorientáltan végzem a jogi, erkölcsi és szakmai szabályok mentén. Minden lépésemet megtervezem és vészforgatókönyvet is felállítok, hogy az esetlegesen bekövetkező váratlan negatív hatásokra mihamarabb tudjak reagálni.
Folyamatosan nyomon követem a piaci trendeket és rendszeresen figyelem a konkurencia akcióit is.
Nagy hangsúlyt fektetek a fegyelmezett és tisztán a szakmai alapokon nyugvó munkára.
Négy felsőfokú végzettséggel rendelkezek:
- Marketing és reklámmenedzser
- Művelődésszervező (diploma)
- PR menedzser
- Közgazdász (diploma)
Két nyelven beszélek az anyanyelvemen (magyar) kívül:
- angol (szakmai közép)
- olasz (alap – ez azért megkopott az évek folyamán)
Rengeteget sportolok, hogy ne csak az elme, hanem a test is folyamatosan trenírozva legyen és fel legyen frissülve.
Sok területen volt alkalmam dolgozni eddigi életem során, amelyek eredményeképpen 8 éves értékesítésben szerzett, 8 éves marketing menedzseri munkakörben eltöltött, valamint mára 9 éves kereskedelmi vezetői tapasztalatom, illetve gyakorlattal is rendelkezek.
Az elmúlt 9 évben mióta az egészségügyben dolgozok és kiépítettem a kapcsolatrendszeremet mindazon Önkormányzatokkal, ahol a praxisaink működnek, a helyi ÁNTSZ tiszti főorvosaival és referenseivel, valamint a NEAK ügyfélkapcsolati munkatársaival. Megfelelő rálátást szereztem a rendelők elindításához szükséges szakmai, anyagi és tárgyi feltételekre, valamint a rendelők fenntartásához szükséges know how-ra.
A rendelők elindításának, fenntartásának, valamint fejlődésének, a szakmai és gazdasági, valamint tárgyi feltételek teljesülésén túl, van egy másik oldala és nagyon fontos alkotóeleme, ami nem más, mint a jó marketing aktivitás és a céltudatos jövőépítés szemlélete. A kulcs, nem a hatalmas marketing kampányokban rejlik (kellenek, de nem a legfőbb) vagy hangzatos ígéreteket tenni, amelynek a nagy része nem teljesen tud megvalósulni. Egy folyamatos, stabil és állandó online jelenlétre van szükség, hogy könnyen rátaláljanak a rendelőre, valamint egy jó, a felhasználók által könnyen és egyszerűen használható weboldalra. A jó gazdasági működés egyik alapja pedig a magas szakmai színvonalon dolgozó könyvelés, valamint egy biztos jogi hátteret biztosító ügyvéd által érhető el.

Hogyan dolgozunk?
Konzultáció
Az első találkozás alkalmával definiáljuk a célokat, lefektetjük az alapelveket és kijelöljük az irányokat.
Folyamatok auditálása
Következő lépésben minden érintett területet felülvizsgálunk, felmérjünk a jelenlegi helyzetet, a kiinduló állapotot.
Tervezés és kivitelezés
A céloknak megfelelően elkészítjük a terveket, a szükséges kalkulációkat és amennyiben szükséges a kivitelezést is koordináljuk.